Tamron 18-400mm F/3.5-6.3 Di II VC HLD

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tamron 18-400mm F/3.5-6.3 Di II VC HLD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Theo Rood 01-02-2021

Alles in een lens voor op pad of op reis

Eindelijk, na een paar jaar sparen (wat het voor mij extra mooi maakt), kon ik de Tamron 18-400mm lens kopen. Hij was toevallig €100,- goedkoper, dus gelijk naar de winkel. Zodra de mogelijkheid zich voor deed, ging op pad met dit mooie product. Het is gewoon heerlijk om niet van lenzen hoeven te wisselen als jet het ene moment het landschap wilt fotograferen en het volgende moment bv een vogel of iets wat verder weg staat. Je mist zi minder momenten die verloren kunnen gaan als je snel van lens moet verwisselen. Het bereik is prima en fijn om mee te werken. Het verschil tussen 300 en 400 mm is voor mijn gevoel niet heel groot maar het niet hoeven wisselen van lenzen maakt dat meer dan goed. Op bewolkte dagen moet je wel een vrij hoge ISO-waarde hanteren om uit de hand te blijven fotograferen. Er ontstaat dan wel wat meer korreligheid. Op heldere dagen heb je daar minder last van en maakt hij gewoon mooie, scherpe foto’s. Ik heb er zelf een polarisatiefilter voor geplaatst omdat ik dat, vooral in landschapsfotografie, mooi vind. Je hebt weinig lichtverlies. Kortom, ik ben er heel blij mee!!

Pluspunten

• Groot bereik
  • Redelijk licht
  • Niet wisselen van lens

Minpunten

• soms hoge ISO gebruiken

Carina 29-04-2020

Vakantielens

Ik wil op vakantie mobiel blijven dus niet teveel camera acc. meenemen. Met de 18-400 mm lens hoop ik veel mooie foto's te kunnen maken in de natuur. nu hoef ik niet telkens van lens te wisselen. Tot nu toe ben ik erg tevreden met mijn aankoop en hoop ik hier lang gebruik van te kunnen maken.

Pluspunten

• alles in 1

Minpunten

• stabilisatie is lastig

Ellis 03-01-2020
  • Product gekregen

goed product,zeer degelijk.

Ik wilde graag een lens met een goed bereik. Deze lens heeft dit!
Het is een fijne lens om mee te werken, stevig product en compact.
Ik heb deze op de body 7500 van Nikon en voldoet precies aan mijn
verwachtingen.

Pluspunten

• compact
  • goed bereik

Minpunten

• tot nu toe nog niets

8-12-2019 08-12-2019

Prima lens

Ik heb deze lens nu een week of twee in mijn bezit, en ik ben erg onder de indruk van deze lens, zeker voor een amateur fotograaf.
bij de groothoek 18 mm doet hij het boven verwachting goed, bij de tele 400 wordt hij wel iets korrelig.

Pluspunten

• groot beriek
  • bij 18 mm prima

Minpunten

• bij 400 mm iets korrelig

Wim 12-08-2019

Gemakkelijk in gebruik

Dit objectief is gemakkelijk in het gebruik. Je hebt 1 objectief nodig waar je alles mee kunt. Nooit meer objectieven wisselen ! Met mijn Canon 800d body een goed duo met gemakkelijk en snel scherpstellen !

Pluspunten

• gemakkelijk scherpstellen
  • goed contrast
  • ivm Tamron 16-300 duidelijk meer zoom

Dick Schouwenaar 23-07-2019

Deze lens voorkomt onnodig wisselen van lenzen

Deze lens gekocht op advies van de verkoper. Deze lens heeft als voordeel dat je er gewoon je dagelijkse fotografie mee kunt doen maar ook mooie ingezoomde natuur fotografie kunt doen zonder dat je van lens moet wisselen. Ontzettend tevreden over de resultaten.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Voorkomt onnodige wissel

Minpunten

• Nog niet ontdekt

G. Schel 08-07-2019

groot bereik

Ik heb dit product gekozen voor zijn grote zoom bereik. Het verraste mij met zeer scherpe opnames. Deze lens heeft ook prima grootste diafragma's oplopend van 3,5 bij 18mm tot 6,3 bij 400mm. Ik ben hier zeer tevreden mee.

Pluspunten

• groot zoom bereik
  • scherpe opnames
  • grootte van diafragma's

Minpunten

• gewicht

eibborvs 20-06-2019

goed en niet te zware objectief

Ik ben echt een amateur qua betreft fotografie, ik heb dit objectief gekocht omdat ik er veel overgelezen heb in andere reviews en omdat ik al een Tamron objectief heb. Hij voldoet goed, wat er beschreven wordt, is inderdaad zo. Ik vind het een TOP objectief. niet te zwaar en geen grote toeter ;)

RiavH 10-04-2019

Prachtig handzaam objectief

Handig objectief, geen lenzen meer wisselen en mooie scherpe foto! Scherpstellen gaat ook prima en snel! Het gewicht was voor mij ook heel belangrijk en is zeker goed te doen!

Pluspunten

• gewicht
  • met één lens op stap
  • kwaliteit goed!

Losselietje 09-03-2019

Mooie lens

Mooie allround lens, zodat ik niet meer hoef te wisselen. Valt mee qua gewicht. Verder niet uitgebreid te beoordelen want met pas in bezit.

Huub 06-02-2019

Allround lens voor fietser, wandelaar en vakantieganger.

Nog maar één dag in huis, dus nog niet echt goed kunnen testen, maar de eerste indrukken zijn goed. Als ervaren hobbyfotograaf, in het bezit van diverse Canon L-objectieven, weet ik wat ik zo ongeveer van zo'n lens kan verwachten. Wat me al meteen is opgevallen, de snelle scherpstelling (bij voldoende licht) en ook een geweldige beeldstabilisatie. Heb nog geen mooi helder weer gehad sinds de aankoop, maar dan valt toch op, dat goeie foto's mogelijk zijn uit de hand door de prima beeldstabilisatie. Ik verheug me dus op de dagen, dat het mooi helder weer is, dan is de 18-400 behoorlijk in zijn element, verwacht ik.

Jessica 12-01-2019

Goede scherpe vergroting

Ik vind het een goede prijs in verhouding met de kwaliteit van dit product. Het is echt waar voor mijn geld.

Frank 06-01-2019

Erg goed objectief, goed compatibel met Nikon D7100

En erg fijne lens met een prima bereik van groothoek tot flinke zoom. Met deze lens heb je niet veel andere objectieven nodig.

Pluspunten

• Groot bereik
  • Degelijk product
  • Goede prijskwaliteitverhouding

Monique 05-01-2019

mooi formaat

Ideale lens voor op mijn Canon EOS 700D. Kan er zowel dichtbij als veraf prachtige foto's mee maken en hoef nu ook geen lenzen meer te wisselen. Echt een aanrader dus.

ALBERT VAN HEES 15-11-2018

TAMRON 18-400 VOOR NIKON

Lens om mee te nemen op verlof - kan zowel gebruikt worden als breedhoek lens als zoomlens - lens met acceptabel gewicht.

T. Dedrog 11-01-2018

Ter vervanging van mijn Nikon 18-200mm lens gekocht.

Ik heb deze veelzijdige lens gekocht zodat ik niet meer van lens hoef te wisselen tijdens mijn wandelingen.

Pluspunten

• groot zoombereik

Wim van Iersel 25-09-2017

Fijne lens, vergelijkbaar met originele Nikon 18-300 mm

Paar dagen geleden gekocht en volop in praktijk uitgetest.
In de winkel vergeleken met de duurdere (€999) Nikon 18-300 mm lens.
Deze lens van Tamron gaf een vergelijkbaar contrast en scherpte in de hoeken, goed dus.
Lens is ook wel zwaar en draait ook wat zwaar maar niet echt vervelend, hierdoor is de lockstand eigenlijk overbodig.
Scherpstellen gaat snel en geruisloos.
Bokeh is mooi.
Vignettering is soms duidelijk zichtbaar ook bij telestand?!

Pluspunten

• Scherpte en snelheid van scherpstallen
  • Mooi Bokeh en goed contrast
  • 18- 400 mm !! ( x 1,5 voor Nikon D5300)
  • Min. Afstand bij 400 mm is slechts 45 cm
  • Degelijke en strak afgewerkt uiterlijk

Minpunten

• Zwaar
  • Zware bediening
  • Vignettering soms " hinderlijk"
  • Lengte (?)